مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23229 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

در اول زندگي براي ما چه توصيه اي داريد تا در طول زندگي راهنماي ما باشد؟
وست عزيز، با عرض تبريك و آرزوي خوشبختي و سعادت در زندگي مشتركتان توجه شما را به يك نكته مهم جلب مي نمايم و آن وظايف مشترك اعضاي خانواده مي باشد. اسلام وظايف مشتركي را براي تمام اعضاي خانواده قرار داده است و همه آنان را به رعايت اين وظايف در زندگي خويش، فراخوانده است، تا نيك بختي بر زندگي آنان سايه افكند و در صميميت كانون خانواده اي متعادل به حياتي معقول دست يابند. اين وظايف عبارتند از: 1- محبت و الفت: اسلام دوستي و محبت را در خانواده مهم شمرده و از اعضاي خانه خواسته است كه ميان يك ديگر الفت برقرار كنند و از هر آنچه كه پاكي و صفاي زندگي را از بين مي برد، دوري كنند. 2- همياري: اسلام نسبت به تعاون در زندگي و اداره امور خانواده، پافشاري و سفارش فرموده است اسلام خواهان آن است كه همه ي افراد خانوده در فضايي از دوستي و رسيدگي به يك ديگر زندگي كنند و اگر موانع و مشكلاتي در زندگي آن ها پيش آيد با ياري و مساعدت اعضاي خانواده آن مشكلات و موانع را از سر راه بردارند. 3- احترام به يك ديگر: اسلام دراين باره بسيار سفارش نموده است بزرگ خانواده بايد نسبت به خردسالان مهر ورزد و خردسالان بايد به بزرگترها احترام گزارند. 4- تفاهم و درك متقابل از جمله عوامل مؤثر در تأمين يك زندگي مشترك مطلوب و سعادت آفرين است سعي كنيد از اعمال سليقه ي فردي خود داري كنيد و هميشه خود را جاي ديگري فرض كنيد تا به تفاهم برسيد. 5- بايد به هويت جمعي و خانوادگي برسيد و «ما» شويد براي «ما» شدن نبايد حرف از من باشد اين «ما» در وهله ي اول شامل شما، همسرتان و بعد خانواده شما و خانواده همسرتان مي شود. 6- گذشت: بي ترديد زندگي جمعي، فارغ از اختلافات سليقه نيست و آنچه زمينه ساز تحمل و پذيرش اختلاف سليقه ها و حركت به سمت مصالح خانواده و جمع مي شود گذشت است. 7- از ضروريات زندگي خانوادگي: تقسيم مسؤوليت ها و وظايف و پرهيز از دخالت در حوزه مسؤوليت ديگران مي باشد تنها به عنوان همكار به انجام كارهاي مشترك بپردازيد نه اظهار نظر كننده و تصميم گيرنده. 8- تشكيل شوراي خانوادگي براي تعيين خط مشي زندگي در آينده و تصميم گيري بر اساس مصالح خانواده براي فعاليت هاي جاري و مهم خانواده در تفاهم و تعادل خانواده حائز اهميت مي باشد. دوست عزيز موارد بيان شده تعدادي از عوامل موثر در زندگي مشترك مطلوب است؛ لذا براي اطلاع بيش تر و كامل تر، شما را به مطالعه كتب زير سفارش مي كنيم: 1- خانواده متعادل، شرفي 2- خانواده متعادل، صافي 3- تحكيم خانواده، رشيدپور 4- آئين همسر داري، اميني 5- بهشت خانواده، مصطفوي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.